DAILY VERSE
سنكسار يوم 16 من شهر هاتور لسنة 1733 لتقويم الشهداء الموافق 26 من شهر نوفمبر لسنة 2016 بالتقويم الميلادى
الجمعه ٢٥ نوفمبر بدء صوم الميلاد من بولس قداس اليوم “لذلك نحن أيضا إذ لنا سحابة من الشهود مقدار هذه محيطة بنا ، لنطرح كل ثقل ، والخطية المحيطة بنا بسهولة ، ولنحاضر بالصبر في الجهاد الموضوع أمامنا “ الرساله الي العبرانيين ١:١٢ مافيش احلي من شعورنا بوحود القديسين و الملائكه حوالينا مش بالجسد لكن بالروح قديس فرحان بي و انا باصلي و يوصفلي حلاوه الصلاه و قديس يحكيلي عن جمال العطاء للفقراء و قديس ناسك مختبر للصوم و يحكيلي عن فوائده و منافع السيطره علي الجسد و كل القديسين دول و الملائكه و السواح بيوصلونا لمين ؟ اوعي توصل ليهم و تنسي تشوف هم بيوصلوك لمين هم بيوصلوك للمسيح رب المجد و ملك الملوك مارمينا و مارجرجس و فيلوباتير و غيرهم كانوا بيجاهدوا ليه؟ علشان حبهم في الملك المسيح و انت لو مجاهدتش زيهم يبقي فائده قدوتهم ليك ايه؟ حب القديسين و حب الجهاد و الصوم و الصلاه علشان توصل للحي الأعظم ...حُب الملك المسيح إذاعه اقباط العالم
DAILY SYNEXARIUM
سنكسار يوم 16 من شهر هاتور لسنة 1733 لتقويم الشهداء الموافق 26 من شهر نوفمبر لسنة 2016 بالتقويم الميلادى
بدء صوم الميلاد هذا اليوم هو أول صوم الميلاد المجيد في كنيستنا القبطية . نسأل إلهنا و متمم خلاصنا الذي تنازل لفدائنا من عبودية الخطية ، إن يعيننا علي العمل بما يرضيه في هذا الصوم المقدس و كل ايام حياتنا . مدة الصوم 43 يوم : 40 يوما مثال صوم موسى النبي لاستلام لوحي الشريعة ، 3 أيام تذكار صوم نقل جبل المقطم. تقال قسمة صوم الميلاد إلي نهاية الصوم تكريس كنيسة القديس أبى نفر السائح في مثل هذا اليوم كرست كنيسة القديس ابو نفر السائح التي كانت بظاهر مصر. نياحة البابا مينا الثانى 61 في مثل هذا اليوم تذكار نياحة البابا مينا الثانى 61 . صلواته تكون معنا ولربنا المجد دائما إبديا امين استشهاد القديس يسطس الاسقف في مثل هذا اليوم تذكار شهادة القديس يسطس الأسقف علي يد مكسيموس الأمير بعد امتحانه بالعذاب الشديد و أخيرا نال إكليل الشهادة . نياحة القديس نيلس السينائى في هذا اليوم تذكار نياحة القديس نيلس السينائى . صلواته تكون معنا ولربنا المجد دائما إبديا امين
DAILY KATEMAROS
No Content for This Date
DAILY CONTEMPLATION
Commemorations for Hator 16 * The Beginning of the Fast of the Nativity (Advent) in the Coptic Church. * The Consecration of the Church of St. Abu-Nofer (Onuphrius). * The Martyrdom of Saint Yostus, the Bishop.
30. I desire to know the power and nature of time, by which we measure the motions of bodies, and say (for example) that this motion is twice as long as that. For, I ask, since day declares not the stay only of the sun upon the earth, according to which day is one thing, night another, but also its entire circuit from east even to east—according to which we say, So many days have passed (the nights being included when we say so many days, and their spaces not counted apart)—since, then, the day is finished by the motion of the sun, and by his circuit from east to east, I ask, whether the motion itself is the day, or the period in which that motion is completed, or both? For if the first be the day, then would there be a day although the sun should finish that course in so small a space of time as an hour. If the second, then that would not be a day if from one sunrise to another there were but so short a period as an hour, but the sun must go round four-and-twenty times to complete a day. If both, neither could that be called a day if the sun should run his entire round in the space of an hour; nor that, if, while the sun stood still, so much time should pass as the sun is accustomed to accomplish his whole course in from morning to morning. I shall not therefore now ask, what that is which is called day, but what time is, by which we, measuring the circuit of the sun, should say that it was accomplished in half the space of time it was wont, if it had been completed in so small a space as twelve hours; and comparing both times, we should call that single, this double time, although the sun should run his course from east to east sometimes in that single, sometimes in that double time. Let no man then tell me that the motions of the heavenly bodies are times, because, when at the prayer of one the sun stood still in order that he might achieve his victorious battle, the sun stood still, but time went on. For in such space of time as was sufficient was that battle fought and ended. Joshua 10:12-14 I see that time, then, is a certain extension. But do I see it, or do I seem to see it? Thou, O Light and Truth, wilt show me. By St. Augustine